Lif İçeren Besinler Ne işe Yarar?

Liflerin en önemli faydalarından biri midede daha uzun süre kalarak bizi tok tutmalarıdır. Böylece kilo kontrolüne yardımcı oluyor, daha ince, daha fit olmamızı sağlıyorlar. Bağırsakları toksinlerden temizliyorlar. Mideyi koruyorlar, sindirimin tam bir denge içinde işlemesini sağlayarak bu sistemde görülebilecek kanser de dâhil birçok hastalığı önlüyorlar. Diyet lifleri, karbonhidratların daha uzun sürede emilmelerini sağlayarak insülin ve kan şekeri düzeylerinin kontrol altında tutulmasını sağlıyor. Bu yönüyle diyabetin önlenmesinde de önemli katkıları var. Kalp ve damar hastalıklarına yol açan kötü kolesterolün düşürülmesine yardımcı olurlar. Özellikle suda çözülebilen diyet lifleri, bağırsaklarda fermente olarak sindirim sistemi için çok faydalı olan kısa zincirli yağ asitlerine dönüşürler.

Bazı lifli besinler ve ortalama tüketmeniz gereken miktarlar aşağıdaki gibidir:
- Brüksel Lahanası > 3.8 Gr - 100 Gr
- Chia Tohumu > 34 Gr - 100 Gr
- Elma > 2.4 Gr - 100 Gr
- Muz > 2.6 Gr - 100 Gr
- Havuç > 2.8 Gr - 100 Gr
- İncir > 2.9 Gr - 100 Gr
- Çilek > 2 Gr - 100 Gr
- Badem > 12.5 Gr - 100 Gr
- Kara Lahana > 2 Gr - 100 Gr
- Patates > 2.5 Gr - 100 Gr
- Kuru Fasulye > 7 Gr - 100 Gr
- Kinoa > 2.8 Gr - 100 Gr
- Kuşkonmaz > 5.4 Gr - 100 Gr

Bu Yazıyı Paylaşmak İster misiniz ?