Proteinler Hakında Önemli Bilgiler

1- ÇOK UZUN SÜRE AYNI PROTEİNİ KULLANMAYIN
Uzun süre aynı marka ve ürünü kullanmak iyi değildir. Değişik markaların farklı içerikteki protein tozlarını da kullanmanızda yarar vardır.

2- EN İYİ PROTEİNİ ALIN
Örneğin casein(kazein) proteini Glutamin açısından oldukça zengindir ve uzun sürede emilir, soya proteini isoflavini içerir ve laktoz içermez, whey proteininde de yüksek oranlarda BCAA bulunur. Doğal protein kaynaklarından yumurtada ise yüksek kalitede protein vardır.

3- PROTEİN ALIMlLARINI ARTTIRIN
Yeteri kadar protein alamıyorsanız günlük aldığınız protein miktarını 50 gr arttırın ve bir sonraki ay ile arasında kıyaslama yapın.

4- ZAMANINDA PROTEİN ALIN
Antrenman bitiminde hızlı emilebilen bir protein çeşidi yani Whey protein işinizi görecektir. Uykudan önce ise önce ise vücut tarafından yavaş emilebilen Casein proteine ihtiyacınız vardır.

5- KARACİĞERİNİZİN KAPASİTESİNİ BİLİN
Ortalama sağlıklı bir karaciğer tek öğünde maksimum 30 gram ile 40 gram arası protein sentezleyebilir. Yani ortalama 35 gram alabilirsiniz. Ekstra miktarda protein almak ise yarardan çok zarar yaratabilir.

 

6- EKSTRA SU TÜKETİN
Bol bol su tüketmeye özen gösterin. Su, ayrıca protein emilimini de arttırır.

Bu Yazıyı Paylaşmak İster misiniz ?